* ثبت و پیگیری سفارش *
۲٫ آیا امکان خرید حضوری فراهم است؟
پاسخ: خیر، فروش ما فقط به صورت پستی و نقدی و پیکی است؛ به این علت که محلّ ما انبار نگهداری محصولات است، نه مغازه و دفتری برای فروش حضوری اجناس. ضمن اینکه ارزان پروداکت یک فروشگاه اینترنتی است و یکی از اهداف آن کاهش دادن سفرهای درون شهری غیر ضروری است، تحویل حضوری سفارش در محل ارزان پروداکت امکانپذیر نیست.
۲٫ آیا برای خرید از ارزان پروداکت، حتماً باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر نیازی به عضویت در سایت نیست؛ از این رو اطلاعات شما ایمن خواهد ماند.
۳٫ آیا در تمام ساعات شبانهروز میتوانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته میتوانید سفارش خود را ثبت کنید.
۴٫ آیا میتوانم برای شخص دیگری از ارزان پروداکت خرید کنم و سفارش تحویل آن شخص شود؟
پاسخ: بله، پس از انتخاب کالاهای موردنظر و اضافه کردن آنها به سبد خرید، ثبت سفارش انجام میشود در این زمان آدرس و مشخصات تحویل گیرنده سفارش را وارد کنید. در ضمن اگر سفارش شما هدیه به شخص دیگری است بهتر است وجه را به صورت آنلاین قبل از ارسال سفارش پرداخت کنید؛ تا هنگامی که سفارش برای هدیه گیرنده ارسال شود، بدون دریافت وجه به او تحویل داده شود.
۵٫ آیا میتوانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارشگذاری دارند که در سایت ارزان پروداکت با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شدهاند.
۶٫ میتوانم سفارشم را ابطال کنم یا تغییر بدهم؟
پاسخ: تا پیش از تأیید نهایی سفارش و کلیک روی آیکون اتمام خرید شما میتوانید سفارش را از سبد خرید خود حذف و یا اصلاح کنید. پس از تأیید نهایی سفارش و اتمام خرید و در مرحلهی پرداخت و ثبت سبد، شما قادر به حذف و تغییر سفارش نیستید. از این مرحله به بعد برای لغو یا تغییر آن، با واحد پیگیری سفارشات تماس بگیرید.
۷٫ بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با ارزان پروداکت تماس بگیرم؟
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاعرسانی خواهد شد.
* کالاهای عرضه شده در ارزان پروداکت *
۱٫ کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟
پاسخ: گاهی به دلایل مختلف مانند عدم عرضهی رسمی و گسترده محصول در ایران، وضعیت برخی از کالاها در وبسایت به “ناموجود” تغییر پیدا میکند و اعلام زمان دقیق عرضهی دوباره آنها ممکن نیست، با این حال ارزان پروداکت تلاش میکند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند.
۲٫ آیا ممکن است کالایی را که سفارش میدهم موجود نباشد؟
پاسخ: کالاهای دارای قیمت که در سایت ارزان پروداکت با وضعیت “موجود” مشخص شده، در انبار ارزان پروداکت موجود و قابل سفارشگذاری هستند. بنابراین هنگام ثبت سفارش این کالاها نیازی به استعلام موجودی نیست و سفارش در سریعترین زمان ممکن پردازش و تحویل خواهد شد. البته گاهی برای برخی از کالاها در صورت ثبت سفارشها با تعداد بالا و همزمان، ممکن است موجودی آن کالا به اتمام برسد. در این موارد به سرعت اقدام به تکمیل موجودی کالا میشود ولی در صورت امکانپذیر نبودن، عرضه آن کالاها در سایت به صورت موقت متوقف میشود.
۳٫ آیا تعداد خرید از یک کالا در ارزان پروداکت محدودیتی دارد؟
پاسخ: به طور کلی محدودیتی برای سفارش تعداد یک کالا در ارزان پروداکت وجود ندارد.
* پرداخت *
۱٫ مبلغ سفارشم را چگونه میتوانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران میتوانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همهی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب در سایت ارزان پروداکت، هزینهی سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند. همچنین شما مشتری عزیز میتوانید مبلغ کالا را پس از تحویل کالا درب منزل پرداخت به مأمور پست پرداخت نمایید.
۲٫ با استفاده از کارت کدام بانکها میتوان هزینهی سفارش را اینترنتی پرداخت کرد؟
پاسخ: شما میتوانید با استفاده از همهی کارتهای بانکی عضو شبکه شتاب، هزینهی سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنید. هم اکنون بانکهای آینده، اقتصاد نوین، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، تجارت، توسعه صادرات، رفاه، سامان، سپه، سرمایه، سینا، صادرات، صنعت و معدن، کارآفرین، کشاورزی، مسکن، ملت، ملی، دی، انصار، قرضالحسنه مهر ایران، رسالت، ایران زمین، گردشگری، حکمت ایرانیان، توسعه تعاون، قوامین، بانک شهر و مؤسسه اعتباری توسعه در شبکه شتاب فعال هستند.
۳٫ آیا پرداخت در محل، شرایط و محدودیتهایی دارد؟
پاسخ: بله، هنگامی که تعداد و مبلغ سفارش از میزان خاصی بالاتر باشد امکان پرداخت نقدی وجود ندارد که این محدودیت در تماس تلفنی مرکز امور مشتریان، به مشتری اعلام خواهد شد.
۴٫ ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت، شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حسابهای میانی بانک است و خود بانک مغایرتها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت میدهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.
۵٫ آیا میتوانم وجه سفارش خود را به صورت اقساطی پرداخت کنم؟
پاسخ: در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.
۶٫ آیا میتوانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ: خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی ارزان پروداکت از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.
۷٫ آیا پرداخت اینترنتی وجه سفارش در ارزان پروداکت ایمن است؟
پاسخ: پرداخت اینترنتی به گونهای طراحی شده که امن و راحت باشد. با وجود این شما نه تنها برای خرید از ارزان,وبایل که هنگام هرگونه پرداخت اینترنتی برای اطمینان از امنیت پرداخت خود نکتههای زیر را رعایت فرمایید: – با مشاهده قسمت آدرس (Address Bar)، در مرورگر (Browser) وب خود مطمئن شوید از پروتکل امن https به جای پروتکل http استفاده میشود به عبارت دیگر باید در ابتدای آدرس، https وجود داشته باشد. – قبل از ورود اطلاعات از وجود قفل طلائی رنگ در قسمت بالا و سمت راست صفحه مرورگر وب خود مطمئن شوید، در صورت عدم مشاهده این قفل از وارد کردن اطلاعات کارت خود خودداری کنید. – برای ورود اطلاعات کارت خود حتماً از صفحه کلید مجازی موجود استفاده کنید.
* ارسال سفارشات *
۱٫ سفارش خود را به چه روشهایی میتوانم تحویل بگیرم؟
پاسخ: در سرتاسر کشور سفارشها با پست پیشتاز و سفارشی ارسال میشوند.
۲٫ هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: هزینه ارسال بسته به شرایط سفارش، محل تحویل و نوع ارسال متفاوت است و در فرم سبد خرید به آگاهی مشتریان میرسد.
۳٫ آیا میتوانم سفارش خود را در روز و ساعت معینی تحویل بگیرم؟
پاسخ: روز وساعت تحویل را نمیتوان به طور دقیق تعیین کرد.
۴٫ پس از این که سفارشم را ثبت کردم، چقدر طول میکشد که به دستم برسد؟
پاسخ: زمان رسیدن سفارش به دست مشتری بر اساس فاکتورهایی مانند محل و نحوه تحویل متفاوت است.
۵٫ سفارشها چه زمانی به پست تحویل داده میشود؟
پاسخ: همهی سفارشها پس از طی مراحل پردازش، به طور روزانه تحویل واحد پستی مستقر در محل پردازش سفارشات میشوند.
۶٫ آیا میتوانم سفارشی را که با پست پیشتاز یا سفارشی، ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ: بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست پیشتاز ارسال شده میتوانید شماره ۱۰ یا ۲۰ رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید: http://itemtracking.post.ir همچنین برای رهگیری سفارشی که با پست تیپاکس ارسال شده میتوانید با دفتر شعبه تیپاکس در شهر خود تماس بگیرید.
* گارانتی *
۱٫ اگر از تاریخ گارانتی کالایی که خریدهام، مدتی گذشته باشد، دورهی گارانتی آن کالا چگونه محاسبه میشود؟
پاسخ: طی قرارداد بین ارزان پروداکت و تأمین کنندگان، تاریخ شروع گارانتی بیشتر کالاها، بر اساس تاریخ فاکتور فروش محاسبه میشود و تاریخ مندرج در برگه گارانتی به تنهایی معیار اعتبار گارانتی نیست. بنابراین اگر کالایی را دریافت کردید که مدتی از تاریخ شروع گارانتی آن گذشته بود جای نگرانی نبوده و با ارائه فاکتور فروش خود میتوانید از خدمات گارانتی کالا استفاده نمایید.
۲٫ میتوانم کالا را بدون گارانتی آن سفارش بدهم؟
پاسخ: خیر
* خدمات پس از فروش *
۱٫ اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش دادهام و یا آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۷۲ ساعت کاری پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش اطلاع داده شود.
۲٫ اگر کالای که خریداری کردهام، ایراد فنی یا آسیب دیدگی داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ: اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۳ روز کاری پس از دریافت کالا، به ازانموبایل اطلاع داده شود. – لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود. – استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکانپذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود بازگردانده شود.
* فروش ویژه *
۱٫ محصولات چه زمانی در طرح فروش ویژه قرار میگیرند؟
پاسخ: امکان قرار گرفتن یک کالا در طرح فروش ویژه را کارشناسان ما با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلفی بررسی میکنند و با توجه به محدودیت زمانی عرضه به صورت ویژه، امکان اعلام آن از قبل وجود ندارد.
۲٫ آیا میتوانم کالایی را که قبلاً در طرح فروش ویژه عرضه شده است و دیگر امکان خرید با آن شرایط وجود ندارد، با همان قیمت سفارش دهم؟
پاسخ: طرح فروش ویژه چارچوبی دارد که خارج از آن ثبت سفارش ممکن نیست، بر این اساس شما تنها چند ساعت فرصت دارید سفارش خود را با قیمت شگفتانگیز ثبت کنید و پس از آن قیمتها به حالت اول برمیگردند.
۳٫ آیا میتوانم کالایی را که در طرح پیشنهاد شگفت انگیز عرضه شده است با تعداد بیش از یک عدد خریداری کنم؟
پاسخ: به دلیل اینکه طرح فروش ویژه یک طرح تشویقی خرید است، ارزان پروداکت تعهدی در قبال سفارشهای تعدادی ندارد و در صورتی که امکان فروش بیشتر از یک عدد وجود داشته باشد، هماهنگیهای لازم با مشتری انجام خواهد شد.
۴٫ اگر بلافاصله پس از ثبت یک سفارش و قبل از دریافت آن، کالا در پیشنهاد ویژه و با قیمتی پایینتر عرضه شود، با چه قیمتی برای من محاسبه میشود؟
پاسخ: پیش از مرحله فاکتور شدن سفارش، امکان تغییر سفارش بر اساس قیمت شگفت انگیز وجود دارد؛ ولی پس از آن سفارش به هیچ وجه امکان اصلاح ندارد.
* قیمت *
۱٫ آیا قیمتهای شما نسبت به بازار ارزانتر است؟
پاسخ: سیاست قیمت گذاری ما مبتنی بر اصول مشتری مداری و احترام به حقوق مصرف کننده است. به طور کلی قیمتها در سایت کاملاً مناسب و رقابتی بوده و خرید از ارزان پروداکت برای مشتریان به صرفه است. قیمتهای ارائه شده برای کالاها قیمتهای خرده فروشی است که غالباً توسط تولیدکننده و یا نماینده رسمی توزیع آن محصول به صورت مصوب تعیین شده است و قیمت سایر کالاها بر اساس مدل و مشخصات و همچنین کالاهای مشابه در بازار تعیین میشوند. سیاست قیمت گذاری در سایت منصفانه است و برای هر مشتری در هر گوشهای از کشور قیمتها یکسان و شفاف هستند. همچنین قیمت همهی محصولات با احتساب مالیات بر ارزش افزوده است و مشتری مبلغ جداگانهای بابت مالیات و عوارض ارزش افزوده پرداخت نمیکند. با در نظر گرفتن امکان استفاده از طرحهای تشویقی و تخفیفات ویژه از قبیل “فروش ویژه” و سایر سرویسهای ارزش افزوده سطح قیمتها در ارزان پروداکت بیش از پیش مناسب ارزیابی میشوند.
۲- آیا در صورتی که سفارشی را ثبت کنم، ممکن است به دلایلی مانند نوسان قیمت ارز، مبلغ ثبت شده تغییر کند؟
پاسخ: در صورتی که قیمت کالایی پس از ثبت سفارش کاهش یابد، سفارش به روز رسانی و قیمت جدید اعمال میشود.
* نحوه فعالیت *
۱٫ آیا شما در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارید؟
پاسخ: خیر